Sunday, 25 December 2011

Andai Diri Kecewa



 :: kalau kita dikecewakan dengan seseorang apa yang perlu kita buat ?


 :: ♥ mestilah  menangis dan terkilan..
 :: sebab ??
 :: ♥ tak sangka  orang sanggup buat kita macam tu
 :: dan lepas tu kita buat apa  ?
 :: ♥ tak nak percaya pada dia lagi !
 :: macam tu ke ?
:: ♥ mestilah


 :: Tidak rasa  ke kecewa itu satu hadiah dari ALLAH SWT ???
 :: sebab ?
 ♥ dari kerana sebab kecewa laaa... ALLAH SWT telah mengajar kita agar lebih bersikap berhati-hati dan jangan terlalu mengharap pada MakhlukNya ,
Indahkan ?
 ♥ Jadi jangan sedih sangat , Ingat ! kita ada ALLAH SWT yang sentiasa bahagiakan kita..   insyaAllah ◕‿♥


Hurmmmm... memanglaa.. Rasa " sakit" saat merasa tidak punya siapa, Jujur... sangat perit ditelan, sangat sukar dilalui bahkan sangat menyedihkan bila diingat.. tiada TELINGA untuk MENDENGAR tiada BAHU untuk BERSANDAR.. tiada siapa untuk meluahkan rasa dan tiada apa yang terluah..


Namun.. saat itulah hati memujuk...


Wahai diri, Allah kan ada.. dan Allah itu sudah lebih dari CUKUP  untukmu... Allah tidak mengutuskan kamu sesiapa kerana DIA cuma mahu kamu BERKONGSI peritmu hanya padaNYA.. Ya Allah, hilangkanlah rasa GUNDAH di hatiku ini..
So,bende nie laa yang telah memotivasikan diri ini supaya tidak terlalu dihimpit kekecewaan... aku rase tenang sekali... nie laa  dunia kann... Penuh dengan dugaan. Semua nie telah diatur dan dirancang oleh Nya...
P/S ~


~ Setiap perkara ada sebabnya...
~ Setiap persoalan ada jawapannya...
~ Setiap perlakuan ada ganjarannya...
~ Setiap kesulitan ada kemudahannya...

~ Setiap kesenangan ada rahmatnya...
~ Setiap kehidupan ada ujian dan dugaannya...
~ Setiap takdir ada hikmah di sebalik ketetapanNya...


> Sabarlah dan bersabar  (◕‿◕)

2 comments:

  1. terima kasih. i really need this right now :)

    ReplyDelete

.Assalamualaikum.
.Sila Tinggalkan Comment Anda Disini.
SATU pun jadi laa ! Hehe..

JOM Follow!!